Hjelp med passord og innlogging på “Min side”

Her følger en liste over spørsmål vi har fått, og mulige løsninger på disse.

Får du fortsatt ikke logget inn etter å ha forsøkt disse løsningene vi beskriver her, kan du kontakte oss på hjelp@fsuni.no

Hvor logger jeg inn på «Min side»?

Klikk på lenken her: https://www.fsuni.no/min-side/ – eller skriv fsuni.no/min-side inn i nettleseren på din mobil eller datamaskin.

Der legger du inn e-postadressen du brukte når du registrerte deg for å bli medlem ved Fornebu senioruniversitet, og så skriver du inn passordet du opprettet før du betalte medlemsskapet. Har du glemt passordet kan du lese neste punkt.

Hvis du ikke vet hvor/hva en nettleser er, så er det app’en/programmet man bruker for å lese ting på internett, på mobil er heter nettleseren som regel Safari eller Chrome, på datamaskin er de fire mest populære Chrome, Firefox, Edge og Safari (som regel på mac).

Jeg har glemt passordet mitt

Passord er lett å glemme, så på https://www.fsuni.no/min-side/ har vi en funksjon for å lage nytt passord. Denne forutsetter at du mottar e-post fra oss – opplever du problemer med å motta e-post fra oss, se neste punkt for hjelp med dette.

Når du oppretter et nytt passord er det viktig å holde orden på små og store bokstaver, tall og eventuelle tegn. Siden vi forvalter kontaktinformasjon til over 300 medlemmer så er vi nødt til å ha strenge krav til passord, men et sikkert passord trenger ikke være et sammensurium av bokstaver og tegn som er helt umulig å huske.

Om du f.eks bruker noen ord fra en sangtekst, eller et dikt du husker godt, med bindestrek mellom ordene og et tall du husker godt på starten eller slutten av passordet så regnes dette som veldig sikkert.

De-Tre-Bukkene-Bruse-1947 (store og små bokstaver med bindestrek og et tall) er et eksempel på et forholdsvis enkelt passord, som allikevel regnes som veldig, veldig sikkert.

Jeg får ikke e-post fra dere / Når jeg prøver å opprette nytt passord så får jeg ikke e-post med instruksjoner om hvordan lage nytt passord.

Som regel skyldes dette at e-postkontoen din tror e-post fra oss kan være søppelpost (spam) og har lagt e-posten fra oss i en egen søppelpost-mappe – Dette har vi dessverre lite kontroll på, men det finnes måter å finne igjen disse e-postene på.

Har du en @gmail.com e-postadresse så kan du følge instruksene på denne hjelpesiden hos Google:
https://support.google.com/mail/answer/1366858?hl=no&co=GENIE.Platform=iOS

Her finner du hjelp for iPhone/iPad, Android-telefoner og for datamaskiner.

Følg instruksene i det andre avsnittet som heter «Fjern merking av e-post som søppelpost» litt ned på siden.

Når du har fulgt instruksene, og går tilbake til din vanlige innboks, så er det ikke sikkert at e-posten du har fjernet ligger øverst i innboksen din – da kan du søke etter «fsuni» så vil høyst sannsynligvis e-poster fra oss vises i listen med søkeresultater.

Når du har merket av at e-post fra oss ikke er søppelpost (noe du kanskje må gjøre et par ganger) så vil du etter hvert motta våre e-poster i innboksen som normal. Har du en annen e-postleverandør enn Gmail må du sjekke med din leverandør hvordan man finner søppelpost-mappen i ditt e-postprogram.

Rull til toppen